Söök ja jook Laulasmaa Ultral

Väike jätk siis Laulasmaa Ultra kokkuvõttele.

Jook

Kuna ilm oli esimesel päeval väga soe, kiskus sinna 25 kraadi juurde, siis teadsin, et joogiga koonerdada ei tohi. 

Esimesel ringil sain veel hakkama ühe 500ml pudeliga. Hiljem kui temperatuur tõusis, tuli juba peaaegu igas teeninduspunktis oma joogivaru täiendada, et mitte vahepeal kuivale jääda. 

Mida ma tarbisin?!

Joogiks PowerBar ISOMax spordijook. Valik langes sellele just selle koostise tõttu.

Ehk siis suhteliselt suur süsivesikute sisaldus + mineraalid ning kohveiin. 

Kuna ilm oli väga soe, siis joogipunktides võtsin lisaks ka vett. Peaaegu igas punktis vähemalt pool pudelit, mis ka järgmiseks punktiks otsas oli. Seega suhteliselt palju vedelikku.

Ilmselt tänu sellele, ei pidanud mu põis väljutama metsapeatuste ajal midagi kohvisarnast nagu mõnel jooksjal.

Lisaks võtsin ühes punktis ka alla veerand topsi Coca-Colat. Ei olnud väga hea mõte. Lugesin just enne võistlust Kilian Jornet artiklit toitumisest ultral. Ta mainis ära, et Coca võib energiast tühjas kehas krampe tekitada. Põhimõtteliselt nii ka läks. Kohe peale joomist hakkas kõht valutama. Oli selge, et Coca-Colat ma rohkem ei puutu.

Ahjaa söögipauside ajal jõin ma iga kord alkoholivaba õlut. Lihtsalt selle pärast, et oleks mingigi maitse erinevus.

Öösel kokku vist üks topsitäis energiajooki + üks tops kohvi (piimaga). 

Ma arvan et kokku tarbisin ma ära umbes 10L vedelikku, võibolla isegi natuke rohkem. 

Söök

Kuna nii pikka maad läbinud enne ei olnud, siis ei osanud söögiga väga midagi peale hakata. Geele nagu ei taha ja ei jõua süüa väga palju. Batoone on ka nagu keeruline mugida. 

OK. Kuna meile Hawaisse olid tulnud uued PowerBari geelid, ok mitte geelid, vaid pigem beebitoidud, siis otsustasin nende kasuks.

Beebitoit ei ole tegelikult õige sõna aga ka geeliks on seda raske nimetada. Tegemist on sellise tootega nagu PowerBar Performance Smoothie. Koostises on min 65% naturaalset puuvilja püreed ja tänu sellele ei ole tal nii kanget keemia maitset nagu tavaliselt geelil. Lisaks ei hakka ta ka kõhu peale kui teda pikema aja jooksul tarbida.


Kokku läks ühe ringi peale mul neid 1-2tk + 1tk pausi ajal. Seega kokku ehk 20pakki. Sellest kogusest paha mul ei hakanud, organism võttis kõik ilusti vastu. 

Lisaks sõin teeninduspunktides oliive või soolakurki, lõpu poole ka šokolaadi. 

Stardi/finishi alal pakutud asjadest läks alla kõige paremini pasta ja frikadelli supp. Pakuti ka tatraputru aga no seda ma ei suutnud küll kuidagi alla suruda. 

Viimasel kahel ringil olid suureks abiks Haribo kummikarud. Põhimõtteliselt puhas suhkur.

Ahjaa oleks veel unustanud iga 30minuti järel võetud soolatableti! Esimesel päeval kindlasti abiks. Ilmselt ka teisel.

Kaotatud kalorite kohta ei oska ma ka midagi öelda kuna pulsivöö oli ilusti kodus kapi ääre peal.

Hilisem kaalumine näitas, et kaal oli endiselt sama, võibolla mõnisada grammi väiksem kui enne jooksu.