Rajale jook kaasa! Aga kuidas?

OK, lühikesed otsad ei ole probleem. Kuni 10km siis. Erandiks on vist ainult need kõrge intensiivsusega lõigutrennid või tempojooksud, kus puhkehetkel tahaks natuke keelekastet. Või kui on selline normaalne Eesti suvi, 30kraadi sooja, asfalt sulab, pilvi pole ja tunned peale 2km nagu jookseks kõrbes - eelmine aasta oli see päev vist 3. juuli kui ma ei eksi.

Ma olen enda jaoks leidnud 4 toodet mida ma vahelduva eduga kasutan. 

Ultimate Direction Fastdraw 20 handheld




Käeshoitav pudel, 0,6L. Lisaks tasku, kus on võtmehoidja. Hädapärast mahutab ka telefoni. Suure pingutusega sain 5" nutika sinna sisse topitud. Ümber käe käiv rihm on tehtud hästi hingavast võrgust. 

Fastdraw lahendus on hea kuna ei väsita kätt. Rihm on reguleeritav erineva käelaiuse jaoks(sobib ka jahedama ilmaga kindadaga kasutamiseks).

Lühemale jooksule mahub pudelisse täpselt paras kogus vedelikku + võtmed, pangakaart, 1 geel või telefon.

Pudelist - pudel nagu pudel ikka, ainult joogiava on teistsugune kui teistel. Tegemist on UD enda leiutisega - Kicker Valve. Asi kujutab endast kummist lutti, mis tuleb pudeli seest välja tõmmata. Selleks, et vedelik kätte saada piisab luti hammustamisest. Natuke harjumatu, kuid ei midagi hullu.

Scott Trail Flask Belt
Vöökott + 2 silikoonist pudelit. 
Ideaalne kasutada siis kui tahad kas natuke pikemalt joosta või rohkem nodi kaasa vedada. Ma olen seda kasutanud koos Fastdraw 20'ga kui on vaja näiteks rohkem geele kaasa võtta.
Vöökotil on kokku 4 taskut, 2 lukuga ning 2 võrgust (mis on tegelikult mõeldud nendele silikoon pudelitele).

Nagu öeldud mahutab piisavalt nodi. Jaheda ilmaga ei ole kasutanud, kuna jook läheb liiga külmaks.

Siit ka mu järgmine asi.

Klassikaline suusatamiseks mõeldud vöökott.

Isiklikult kasutan Fischeri oma, aga tegelikult on nad kõik ühesugused, olenemata firmast.


Pudel on soojustatud ning hoiab 90kraadise joogi soojana u 2h. Sellise tulemuse sain -6kraadiga. Kes viitsib võib ilmselt fooliumi vms vahenditega pudelit rohkem isoleerida.

Suvel hoiab joogi ilmselt ka jahedana sama kaua. Aga ei tea kuna ei ole proovinud.

Peal on tasku, kuhu saab panna piisavalt palju asju, et 2h jooks vastu pidada. Vedelikku läheb pudelisse u 1,5L.

Üks asi mida on minu arvates vaja täiustada on see, et koti taskus võiks olla midagi mis telefoni paigal hoiab, nt eraldi võrgust tasku. Palusin Kerstil sinna kaks paela sisse õmmelda, need suudavad telefoni kinni hoida küll.

Kõige suurem miinus selle vöökoti juures on see, et kui kott on täis hakkab ta oma raskuse tõttu joostes küllaltki palju loksuma. Vähemalt minu jaoks on see probleem. Kui rihm kõvasti pingule tõmmata hakkab aga kinnitusrihm soonima.

Nüüd on jäänud veel ainult üks asi mis on viimasel ajal üheks mu lemmikuks saanud.

Salomon Skin Pro 10+3 Set

Pean kohe ära mainima, et see ei ole mu esimene jooksukott. Enne Salomoni ostu kasutasin ka Scotti TR10 trail pack'i, mis oma olemuselt oli tavaline seljakott, mille küljepeal olid joogipudelid ning millele oli võimalik lisada ka põis. 

Minu jaoks oli selle seljakoti kõige suuremaks probleemiks see, et ta on seljakott. Kuna ta ulatub küllaltki madalale, minu puhul peaaegu puusani, siis tekib kotiga joostes küllaltki suur küljelt küljele loksumine. Sealt edasi erinevate kohtade hõõrumised jne jne. See on minu isiklik kogemus ning see ei pruugi kindlasti kõigil sarnane olla.

Nüüd aga Salomoni kotist. See kott ei olegi nii väga kott kui pigem jooksuvest.



Mahutavus on 10L, kuid seda on võimalik 3L võrra suurendada.

Kotil on kaasas põis, mis mahutab 1,5L ning mis asub fooliumiga isoleeritud eraldatavas taskus. See tagab selle et jook on piisavalt kaua jahe/soe.

Õlarihmade peal on 2 taskut, kuhu mahub piisava pingutuse korral mõlemasse üks joogipudel. Ise kasutan seda nt telefoni või GoPro taskuna. Samuti ideaalne geelide või muude kiiret ligipääsu vajavate asjade hoiustamiseks. 

Kogu muu vajaliku kama saab mahutada suurde seljal asuvasse taskusse mida saab vajadusel suurendada. 

Lisaks on külgedel 2 võrgust taskut, kuhu mahub veel piisavalt asju kuna need taskud on väääääga venivad. Ainuke miinus on see, et sealt millegi kätte saamiseks pead sa väga hästi painduma. See on peaaegu võimatu!

Ma olen Salomoni kotti kasutanud enamikul oma jooksudel mis on pikemad kui 20km. Alguses oli natuke imelik seljakotiga sörkima minna paariks tunniks, kuid see mugavus, see mugavus!

Vaadake videot! Seal on kõik ilusti näidatud.


Ega nüüd ei olegi midagi muud teha kui enda jaoks parim tüüp välja valida ja jooksma minna!